پویش نوروزی «چشم به راهیم» در فارس برگزار می‌شود 
کد خبر: 4205443
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

پویش نوروزی «چشم به راهیم» در فارس برگزار می‌شود 

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از برپایی پویش «چشم به راهیم» طی ایام نوروز در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در یکی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی این استان خبر داد.

پویش نوروزی «چشم به راهیم»، فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محسن عمادی، سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس امروز، ۲۴ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی پویش سراسری چشم به راهیم برای سومین سال متوالی در ایام نوروز در یکی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی این استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این پویش در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات ترکیبی و بین رشته‌ای از ابتدای طرح نوروز و به مدت ۱۸ روز اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: رویکرد اصلی این پویش، ایجاد توجه و انگیزه در سرنشینان وسیله نقلیه برای ایفای نقش حداکثری موثر و هوشمندانه در راستای تحقق ایمنی در ترافیک است.

عمادی ادامه داد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران از جمله اهداف اجرای این پویش است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به حوادث تهدید کننده مسافران، بیان کرد: نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانواده، حواس‌پرتی آنی ناشی از استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات و یا خوردن خوراکی، خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص موضوعات تشکیل‌دهنده پویش چشم به راهیم است که تلاش می شود با استفاده از قابلیت رشته‌های هنری به مخاطبان ارایه شود.

وی افزود: اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی بومی و ملی با استفاده از تکنیک‌های مختلف نمایش‌های کاربردی، استندآپ کمدی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه عکس از جمله برنامه‌های این پویش است که تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha